Klimatilpasning i Frederiksberg Kommune: Effektive klimatilpasningsstrategier i den tætte by

18/12-2024
    Tilmeldingsfrist

17. dec. 2024, kl. 09:00

Info

Smartbrønd har sammen med Frederiksberg Kommune gennem monitorering og dataanalyse forbedret effektiviteten af deres klimatilpasningsprojekter ved bl.a. at justere anlæggenes udløbshastighed samt optimere størrelse på oplandet. Herved kan klimatilpasningsløsningerne bruges aktivt til byens vandhåndtering f.eks. kan anlæg med spjæld kan tømmes før skybrud. Driftsalarmer aktiveres ved tilstopninger eller andre uregelmæssigheder. Dette styrker byens modstandsdygtighed over for ekstreme nedbørshændelser.

I dagens Tech Talk vil Mikkel Priess fra Smartbrød og Lene Meyer fra Frederiksberg Kommune fortælle om deres erfaringer med brug af løsningen.

Theis Raaschou Andersen fra VIA University College er vært.