DNNK-Masterclass om håndtering af regnvand v. Teknologisk Institut

I samarbejde med Teknologisk Institut gennemfører DNNK tre masterclass forløb i vinteren 2024/25
De tre Masterclass vil tage udgangspunkt i håndtering af regnvand og værktøjer til klimatilpasning omkring dette.

Masterclass er et online mini-kursus, der afholdes af vores medlemmer fra Vidensinstitutionerne.
Målet er at formidle viden om klimatilpasning direkte til vores medlemmer.

11. december 2024
- Håndtering af regnvand i byen
Hvordan håndterer vi regnvand i byerne og sikrer imod de klimaforandringer vi står overfor med mere kraftigt regnvejr?

15. januar 2025
- Sikring af bygninger imod vand
Hvordan forhindrer vi regnvand i at trænge ind i bygninger, brugen af klimaskærmen, afløbssystemer og terræn til at forhindre dette?

5. februar 2025
- Regnvandskvalitet
Hvilken forurening findes der i regnvand? Hvordan er lovgivningen på området, hvad og hvordan må der udledes? Hvad skal man være opmærksom på omkring rensning af regnvand?