Tech Talk: Future City Flow

09/09-2024
    Tilmeldingsfrist

7. sept. 2024, kl. 09:00

En digital tvilling til klimatilpasning af afløbssystemet og effektivisering af processer

Info

Klimaforandingerne presser den eksisterende og aldrende infrastruktur hos de danske forsyninger. Strengere regulering og krav fra samfundet kræver handling. Nye anlæg og planlægning kan tage mange år og forsinker klimatilpasningen. Ved at styre og eksisterende infrastruktur kan man ofte opnå hurtige effekt og udskyde anlægsinvesteringer.
DHI har udviklet og implementeret en digital tvilling kaldet Future City Flow baseret på MIKE teknologien og nye datadrevne metodikker. Herved kan man optimere styringen af sit afløbssystem, minimere overløb og uvedkommende vand. Derudover kan man automatisere PULS-rapportering og teste planscenarier for at leve op til fremtidens krav og udfordringer.