Godmorgen med DNNK: Vand fra alle sider truer byerne – klimasikring i fællesskab

Mandag
19/08-2024

16. aug. 2024, kl. 12:00

2023 var det vådeste år nogensinde målt i Danmark. Faktisk har de sidste 25 år budt på våde nedbørsrekorder på stribe. Voldsom regn, oversvømmelser fra kloakker og vandløb, truende grundvandsstigninger og flere store stormflodshændelser. Klimaforandringerne er her allerede. Det er dyrt at klimasikre, men ofte dyrere at lade være.

På dette morgenmøde præsenterer Ditte Marie Reinholdt Jensen HOFOR’s nye hvidbog ”Vand fra alle sider truer byerne - klimasikring i fællesskab”. Desuden vil du få mulighed for at se og høre lidt om, hvordan det indtil videre er gået med skybrudssæsonen her i 2024.

Hvis du ikke kan vente til august, kan du læse og downloade hvidbogen her: https://www.hofor.dk/om-hofor/presse-og-talspersoner/vand-fra-alle-sider-truer-byerne-klimasikring-i-faellesskab/